شنبه1402/11/21

09:08:4

88

تامین نان کامل و باکیفیت اراده قطعی دولت سیزدهم است

دکتر مهدی اسلام پناه، در مراسم رونمایی از استاندارد ملی آرد و نان، در جمع خبرنگاران گفت: با تولید آرد کامل و استانداردسازی این بخش، از این به بعد مردم از نان و آرد کامل و منطبق با استانداردهای روز استفاده خواهند کرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در استاندارد جدید همه اجزای گندم، از جمله مغز، جوانه و سبوس گندم دیده شده و با اجرای آن نان کامل با کیفیت در اختیار مصرف‌کننده قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در برخی استان‌ها از جمله مرکزی، قم، هرمزگان، اصفهان، تهران و غیره این آرد در دسترس نانوایان قرار دارد یادآور شد: این درحالیست که هنوز این استاندارد اجباری نشده و امیدواریم در آینده فراگیرتر شود.
دکتر اسلام‌پناه با بیان اینکه در مصرف نان انتخاب را به مصرف‌کننده واگذار می‌کنیم، تصریح کرد: در مراحل بعدی این استاندارد وارد فرآیند اجباری شدن می‌شود. البته اجباری شدن باید در شرایطی انجام شود که سازوکارها فراهم شده تا به نانوایی‌ها آسیب وارد نشود.
وی در مقایسه استاندارد آرد کامل با استاندارد قبلی توضیح داد: استاندارد قبلی کامل نبود و برخی اجزا مثل سبوس و مغز گندم در نان وجود نداشت اما نان اصولاً نباید سفید باشد، بلکه نان باید اجزای کامل سبوس و جوانه را داشته باشد.
دکتر اسلام پناه ادامه داد: آرد جدید همه نیازهای مصرف کننده را پوشش می‌دهد و آثار منفی بر سلامت ندارد و از امروز این آرد در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.